Reservedele Porsche 356

Porsche Holding GmbH producerede det først i Østrig i 1948. Det var den første Porsche-fabrikant. Det blev oprettet som to døre med bageste motor og baghjulstræk. I 1950 flyttede fremstillingsstedet til Tyskland, med kun 50 biler bygget i Østrig. Det blev oprindeligt lavet i dårlige forhold og som en enkelt kopi på grund af Porsches tro på, at folk ikke ville have råd til det lige efter 2. verdenskrig. Dens motor blev taget fra VW Bubble. Kun 8 af de 50 producerede biler var konvertible. Coupesne blev senere konverteret til racerbiler. Fremstillingsprocessen fortsatte indtil 1965. Omkring 80 000 blev samlet der, hvoraf halvdelen formodes at være på vej i dag. Den oprindelige pris var 3750 $ for 356 coupes og 4250 $ til 356 Cabriolet. I dag er prisen sædvanligvis i området fra tyve til et hundrede tusind dollars, med de sjældnere modeller, der holder den højeste pris. De mest ønskede fra dem anses for at være Carrera Speedster og Speedster, med en markedsværdi på omkring tre hundrede tusind dollars. Klubben til Porsche 356-ejere er kendt for at være en af ​​de største klubber for klassiske biler. Porsche designet og bygget tre Type 64-køretøjer til 1939 Berlin-til-Rom-racen, som senere blev annulleret. De menes at være de første køretøjer "Porsche", selv om de ikke var mærket oprindeligt som Porsche. I 1948 var færdig og introducerede den første Porsche 356, nummer én. Ferdinand Porsche og hans søster Louise lavede 356. De var med firecylindret, luftkølet, bagmotor og baghjulstræk med en kropstype svarende til en æggeskal.

Det var et design af Erwin Komenda. Imidlertid blev motorkassen og nogle fjedringsdele taget fra Volkswagen. Dette var på grund af Ferry Porsches kærlighed om ideen om en lille bil med en kraftig motor på grund af hans personlige erfaring med et sådant køretøj fra Volkswagen. Bilen blev certificeret i 1948 og lanceret. Det var da det vandt sit første løb i sin klasse. Samarbejdet for nogle af dele med Volkswagen begyndte at falde. I første omgang blev kroppene produceret af aluminium men derefter skiftet til stål. Producenten af ​​stållegemerne var Reutter, som Porsche derefter købte i 1963 og ændrede navnet til Recaro. Porsche 356 blev først solgt massivt i Østrig og Tyskland. Efter at have vundet Le Mans i 1951 blev det mere populært i et bredere område, både som racer og en bil med fremragende håndtering og perfekt kvalitet. Four-cam racermotor Carrera blev introduceret i 1954. Porsche 356 vandt flere konkurrencer og blev endnu mere berømt, med et godt omdømme. Kun i 1964 blev der lavet over 10 000 ordrer. I 1965 blev der produceret ca. 80 000. Porsche 356 blev produceret i fire forskellige serier, begyndende med pre-A, og efterfulgt af 356 A, 356B og endelig 356C. De blev derefter kodificeret i flere grupper for lettere at skelne mellem fortjeneste. De, der blev bygget fra 1948 til 1952, var genkendelige af deres splittelse. De producerede fra 1953 til 1955 var mærkbare ved deres bøjede forruder. De modeller, der blev tilbudt i slutningen af ​​1955 - model A, var med en snoet forrude. Den nye 1959 model blev kaldt T5 356 B. Den nydesignede model introduceret i 1962 blev kaldt T6 356 B. Den sidste version blev kaldt 356 C. De havde nogle ligheder med T6 B og skivebremser i stedet for trommer. Før Porsche 356 var færdig, havde Porsche udviklet en 616/36-versionsmotor af højtryksmotor med den firecylindrede pushrod-motor, der blev brugt i 356, til den næste 912-model, der skulle lanceres i 1965. Mange af de komponenter blev delt mellem de to, men 912 blev først betegnet som erstatning for 356. Men da det blev besluttet, at 356 skulle erstattes, blev det erstattet af 901, også kendt som 911. Derefter blev 912 annonceret som en standard 911. Omkring 33 000 køretøjer 912 med denne motor blev købt.

 

 

Classic dele og classic reservedele Porsche 356:

  • Tilbehør Porsche 356
  • Aircondition Porsche 356
  • Karrosseridele Porsche 356
  • Bremser Porsche 356
  • Kabler Porsche 356
  • Chassis Porsche 356
  • Køling Porsche 356
  • Elektronik Porsche 356
  • Motor Porsche 356
  • Udstødning Porsche 356
  • Eksteriør Porsche 356
  • Filtre Porsche 356
  • Gearkasse Porsche 356
  • Opvarmning Porsche 356
  • Hydraulik Porsche 356
  • Interiør Porsche 356
  • Belysning Porsche 356
  • Relæer Porsche 356
  • Styredele Porsche 356
  • Affjedring Porsche 356
  • Transmission Porsche 356

Produkter/produktgrupper:

Air Condition - Aksler - Bagklaphængsler - Bagklappe - Blæsermotor - Bremsebakkesæt - Bremsekaliper - Bremseklodser - Bremser - Bremserørssæt - Bremseskiver - Bremseslange - Bremsetromler - Brændstoffilter - Chassis - Cylinderblok - Drivaksel - Døre - Elektriske dele - Fedtkapsel - Filter - Flexrør - Fronthjelm - Gearkasse - Gearskifte - Generator - Grill - Hjelmhåndtag - Hjul - Hjulbolte - Hjulcylinder - Hjulkapsel - Hjulleje - Horn - Hovedbremsecylinder - Hydraulikfilter - Håndbremsekabel - Håndbremser - Instrumenter - Interiør - Kabler - Karburator - Karrosseridele - Katalysator - Kobling - Koblingskabel - Kofanger - Kontakter - Kølerhjelmskabel - Kølesystem - Køling - Luftfilter - Motor - Motorhjelm - Motorophæng - Måtter - Oliedele - Oliefilter - Pakninger - Pedaler - Pollenfilter - Remme - Sensor - Sikkerhedssele - Sikringsboks - Skarringsdele - Skærm - Soltag - Speederkabel - Spejle - Sportsudstødning - Sprinkler - Starter - Strømfordeler - Styretøj - Støddæmper - Sædeindstillingskabel - Tandrem - Tankdæksel - Temperatursensor - Topstykke - Transmission - Trykregulator - Turbo - Tændingskontakt - Tændkabel - Tændrør - Udstødning - Udstødningssystem - Undervogn - Varmekasse - Varmereguleringskabe - Vinduesoprul - Vinduespakning - Vinduespynteliste - Visker

{{lineitem.ProductName}}

{{lineitem.VariantName}} - {{lineitem.Quantity}} x {{lineitem.FormattedPrice}} {{lineitem.FormattedPrice}}

Din kurv er tom ;(
Total {{basket.FormattedProductsTotal}}